reklama

Kuffa, Kováčik a mne sa snáď hádam sníva

Neuveriteľné skutočnosťou. Po rokoch aby som znova otváral svoj blog, pretože to vo mne vrie a musím dúfať, že napísať, čo vidím a cítim, mi pomôže. A čože také hrozné sa stalo? Moja segra by povedala, že vlastne nič a vlastne to mám ignorovať. A vlastne by som asi aj mal, pre moje vlastné zdravie je to vhodnejšie. Akýsi Kuffa si otvoril na kameru ústa o svojej láske k homosexuálov, kde minimálne mne pripomenul Freda Phelpsa, zábavnú to figúrku asi najnenávistnejšej americkej kresťanskej organizácie. Samozrejme, témou boli homosexuáli. Paradoxne, to ma nenaštvalo. Čo ma naštvalo, bol článok od Tomáša Kováčika, ktorý tvrdí, že on vlastne povedal, že homosexuálov miluje. What the mariška?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Najskôr bude najvhodnejšie ukázať zaujímavosť "prepisov" daného video dialógu, z jednej i druhej strany.

Tomáš Kováčik dialóg prepisuje takto:

BOLI TU Z MINISTERSTVA A SA MA PÝTALI: „VY STE VRAHOV A LESBY A GAYOV DALI DO JEDNEJ SKUPINY?“ JA SOM SA USMIAL: TA JA SOM ICH NEDAL, ALE KEĎ TO TAKTO HOVORÍTE, NIEKEDY BY SOM POVEDAL, ŽE SÚ EŠTE HORŠÍ NEŽ TÍ VRAHOVIA. (Z MINISTERSTVA)„PRE PÁNA JÁNA!“ TAK PROSÍM PEKNE, POZRITE. PRIMÁRNI, SEKUNDÁRNI. Primárni (gayovia) za to nemôžu, mám ich tu (UKÁŽE NA SVOJE SRDCE). PÝTAM SA JEJ: MÁTE VY VO SVOJEJ OBÝVAČKE LESBU. ALEBO MÁTE VY GAYA? JA ÁNO. MOJA OBÝVAČKA JE MOJA FARA. TAK KTO ICH MÁ NAOZAJ RÁD? VY O NICH PEKNE ROZPRÁVATE, ALE JA S NIMI ŽIJEM. MÁM ICH RÁD. Nikto pre to netrpí, že je lesba, gej. ALE TO SÚ PRIMÁRNI. To sú tí, ktorí sa chcú zmeniť, chcú sa napraviť, CHCÚ TO OPRAVIŤ, NEVEDIA TO ZROBIŤ. Horší sú tí sekundárni. ON NEVIE čo od rozkoše, on si už vyskúšal všetky ženy, teraz si chce vyskúšať mužov... ALE NIE TAK, ŽE SA MI BUDÚ VŠETCI POSMIEVAŤ. Tak si kúpia prokurátorov, sudcov a ešte aj psychiatrov a otočia to: nie ja som chorý, NIE JA MÁM CHORÉ ZMÝŠĽANIE, vy ste chorí. A to je to diabolské. A títo, keď takéto zväzky budeme (podporovať) tak to nie sú obyčajní vrahovia, ale ja hovorím, že to sú masoví vrahovia. To je genocída národa. Tí obyčajní homosexuáli vyhynú sami, NETREBA NIČ. NETREBA NIČ ROBIŤ, ONI VYHYNÚ SAMI. KEĎ TÁ ANOMÁLIA SA V PRÍRODE VYSKYTNE, HEJ, TAK DOBRE... JAKO TO VYHYNÚ SAMI. POZNÁM, SÚ TO KOĽKOKRÁT VEĽMI SKROMNÍ A DOBRÍ ĽUDIA. HORŠIE TÍ SEKUNDÁRNI, ŽE NEVIE ČO OD ROZKOŠE ROBIŤ. A ON SI NEPRISPôSOBÍ, ON SI ZÁKON PRISPôSOBÍ. A EŠTE AJ NÁBOŽENSTVO BY CHCEL PREKRÚTIŤ. A MAJÚ NERVY NA CIRKEV PRETO, LEBO CIRKEV SA NECHCE PREKRÚTIŤ. ZÁKON SI PREKRÚTILI, DOKTOROV SI KÚPILI A CIRKEV SI NEVEDIA KÚPIŤ. NO TAK JU ASPOŇ POŠPINÍME, KEĎ JU NEMôŽME ZABIŤ. NO TOTO JE PROBLÉM, TÍTO JA HOVORÍM, TOTO JE ŤAŽKÉ OHROZENIE NÁŠHO NÁRODA. PRETO NEMôŽME S NIMI SÚHLASIŤ, LEBO BY SOM SÚHLASIL SO SEBEVRAŽDOU NÁŠHO NÁRODA.

Máme tu ale ešte jeden prepis, od Martina Macka, ktorý už tak romanticky nevyzerá.

iekedy by som povedal, že sú (gejovia a lesby) ešte horší než tí vrahovia... Pozrite primárni a sekundárni. Primárni (gejovia) za to nemôžu... To sú tí ľudia, ktorí to chcú zmeniť, chcú sa napraviť, nejak to napraviť. Nevedia to zrobiť. Horší sú tí sekundárni. Nevedia, čo od rozkoše. On si vyskúšal všetky ženy a teraz si chce vyskúšať mužov. Ale nie tak, že budú sa mi posmievať. Tak ja si kúpim ešte aj prokurátorov, sudcov a kúpim si aj psychiatrov a otočia to: nie ja som chorý, nie ja mám choré zmýšľanie. Vy ste chorí! A to je to diabolské. A títo, môžem povedať, keď takéto zväzky budeme (podporovať), tak to nie sú obyčajní vrahovia, ale ja hovorím, že to sú masoví vrahovia. To je genocída nášho národa... Tí obyčajní, tí čo sú homosexuáli, oni vyhynú sami, netreba nič. Ako nič netreba robiť, oni vyhynú sami. Hej, to je tá anomália, sa v prírode vyskytne. Hej, tak dobre, to vyhynú sami... Ale keby som ja dal súhlas na to, že tí sekundárni, hej, tí homosexuáli, pustíme im ten voľný priebeh, hej, no tak prosím, tak to je vyvraždenie nášho vlastného národa. Hej, a to znamená, že je to ešte horšie ako obyčajný vrah.

Sú to 2 rôzne rozhovory? Vôbec nie, Ide o ten istý. Bohužiaľ, či našťastie, pôvodný videorozhovor bol z webstránky týždňa stiahnutý. Našťastie (asi) pre mňa, stihol som ho vidieť ešte pred stiahnutím (1 deň sa udržal, ale tak predsa). Názor zabijácky, trochu mi pripomínal pastiersky list z minulého decembra. Zjavne mi ho ale teraz bude pripomínať nielen tým, ako negatívne som ho vnímal, ale aj tým, ako extrémne odlišne ho vníma pro-gay a pro-family strana. Alebo, možno ani nie, možno je to jednoducho o tom, že pro-family strana sa snaží vyžmýkať z veľmi negatívnych vyjadrení kúsok ľudskosti. Spoiler alert: všetka ľudskosť, čo tam je, je len maska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozmýšľam, prečo mi vadí práve blog Tomáša Kováčika. Či je to pochodom "za život", či je to spojené s blogom z minulosti, v ktorej mu vraj "prišiel list", kde človek - homosexuál (ktorý, vzhľadom k prezentovanému stavu vlastného vedomia, sa pokúsi o samovraždu do 5 rokov) napísal, ako veľmi dobrú prácu robí, alebo či je to skrátka a jednoducho tým, že prezentuje vysokoškolsky vzdelaného, mladého kresťana, čo mi asi najviac bije do očí.

Aby som však blog nezmenil čisto na moje citové výlevy, chcel by som skúsiť reagovať na pár z vyjadrení blogu, ktoré ma tak "milo" zairitovali.

[Kuffa] povedal, že niektorí homosexuáli sú masoví vrahovia, ktorí páchajú genocídu národa, "– pán Hríb, neskrývajte sa za slovíčko " niektorí". A povedzte narovinu, že tieto tvrdé slová Kuffa vyslovil o tých, ktorí chcú realitu, zákony aj Cirkev prispôsobiť svojim nezriadeným chúťkam.

Aký to milý omyl. P. Kuffa toto označenie nepoužil na "tú zlú homolobby", ale na sekundárnych, čiže tých, ktorí nie sú primárni, že áno? V jeho rozhovore jednoznačne identifikoval iba primárnych, sekundárnych opisoval. Ako identifikoval primárnych? "To sú tí ľudia, ktorí to chcú zmeniť, chcú sa napraviť, nejak to napraviť. Nevedia to zrobiť." A-hele, takže sekundárni nie sú tí, ktorí chcú niečo prispôsobovať, sekundárni sú skrátka tí, ktorí sa nechcú zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepasuje, že niekoľkokrát povedal, že má rád homosexuálov? Blbé...

Toto je asi moje obľúbené - povedal, že má rád homosexuálov, tak to musí byť pravda, no nie? No nie. V citácii je presne, koho p. Kuffa miluje. Nie homosexuálov, iba tých "primárnych". Je ľahké pre kresťana milovať homosexuála, pokiaľ tento sa chce zmeniť. Je pre neho ťažšie milovať ho, pokiaľ nejde podľa jeho predstáv. A daný videorozhovor to len dokazuje.

Neprekrúcajte viacvýznamové nepripravované vyjadrenia, v ktorých Kuffa trochu nemotorne ako to len on vie, odboku konštatuje, že homosexuálnym spôsobom života nevznikajú deti. A teda homosexuáli sa nebudú reprodukovať, t.j. vyhynú, zomrú bez zanechania potomstva. Nič viac, nič menej. Konštatuje fakt. 

Romantické. Keď sa teda povie "tí vyhynú sami", tak sa tým vlastne len myslí, že nemôžu mať deti. Ad 1: chcel by som vidieť autora, ako príde k bezdetnému páru a povie im "však vy vyhyniete, netreba nič robiť". A ešte potom hovoriť o láske. A, samozrejme, ad 2: ak ide skutočne o konštatovanie faktu, o čom presne je to vyjadrenie "netreba nič robiť"? Ak by nevyhynuli, bolo by treba pomôcť? Skutočne "prvoplánové a nemotorné". Alebo ukážka podvedomia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"...ste dnes veľkú časť populácie (vrátane mňa a môjho partnera) označili za masového vraha, za niečo diabolské, za súčasť genocídy." – pán Ondrášik, Braňo. Kuffa neoznačil za masového vraha Vás. Hovoril o mužoch s nezriadenými chúťkami, ktorí sa už nabažili žien a presedlali na chlapov. Tam sa vidíte? Myslím, že nie. Alebo sa vidíte v tých, ktorí chcú prekrúcať zákony, realitu, nebodaj Cirkev? (tú Cirkev, ktorá hovorí o pristupovaní k homosexuálom s jemnocitom a úctou?) Ja verím Vašim úprimným túžbam, no hovorme spolu, argumentujme, počúvajme sa, rešpektujme názor druhého.

Aká to zábava. Tak ono už tuším existuje aj tretia skupina homosexuálov? Na ktorú Kuffa akosi zabudol? A odkiaľ má potom vlastne tú "sekundárnu" skupinu? Alebo to snáď myslel bisexuálov, rovnako normálnu orientáciu? Ach, a netreba zabúdať na Cirkev a jej "úctu a jemnocit". Podrážky bôt, s ktorými si pán Kuffa tak rád zakopal, dostali viac úcty a jemnocitu, než tí, ktorých vraj nosí v srdci a v obývačke.

Braňo, koľkokrát vám máme hovoriť, že vás máme v úcte ako každého človeka? Že sa postavíme pred vlak? Že vás máme radi. A viete prečo? Lebo STE, lebo existujete, lebo ste ľudia. To je základ. A preto vám patrí úcta ako každému človeku - bielemu, čiernemu, modrému, nenarodenému, postihnutému... Tak, ako to povedal Kuffa, máme vás radi. To ale neznamená, že vám nepovieme svoj názor a nebudeme chrániť hodnoty, ktoré sú nám drahé. 

To spojenie s vlakom je skrátka nádherné. Celá tá idea je úplne nádherná. Nikto iný neorganizuje anti-protesty, referendá, billboardové kampane so sedliackymi argumentami, ale "máme vás radi".

Ľudia, čo toto čítajú, možno nepochopia, kým si neprečítajú pôvodný blog, možno nepozrú ešte pár ďalších a možno ani potom nie. Ani ja asi nechápem. Rád by som. Ale pomaly mi to začína byť jedno. Načo byť kresťan? Veď aj tak skončím v pekle a nie som skutočným kresťanom? A prečo neísť do kostola so samopalom a nevystrieľať to? Veď aj tak už v niekoho očiach som masovým vrahom. Asi pre jediné: pre Boha. Pre Toho, ktorý je ďaleko viac, než pro-family. Budem dúfať, že mu to bude stačiť. A budem dúfať, že pred koncom života budem schopný odpustiť týmto ľuďom. Zatiaľ toho schopný nie som, a so mnou veľké množstvo ďalších.

Tomáš Backstuber

Tomáš Backstuber

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mea culpa za to, že ste sa sem dostali, no keď už ste prišli, mohli by ste si prečítať niečo z pera talentovaného (a skromného) obdivovateľa života a dobrej nálady (a morbídnych vtipov, ale tie sem písať nebudem). Zoznam autorových rubrík:  FilmyHrySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu